|
|
LonnyBoy
Nyt Lonny on jettiä vailla.  Täytyy kysyy poliisilta onko heillä intressiä ryhtyä selvittämään tätä casea niin voisin sopia kaupat...
|
|
|
Lonny Morries
Samanlaista kyselyä on tullut ja aloin ihmettelemään, miksi tyyppi haluaa ostaa veneen Suomesta ja multa kun esim. Englannissa hinnat ko. veneestä on reilusti halvempia?
Toivottavasti joku jaksaa nähdä vaivaa ja sais poliisin kanssa tuon nilkin kiinni.
|
|
|
Lisää Lonnya
Myös mulle tuli tämä ihmeellinen tarjous Lonnyltä - hirveä kiire ja maksaisi tuhansia veneestä ns näkemättä sitä PayPalin kautta "kun oli kuullut että se on turvallinen tapa".
Tässä olis tosiaan poliisille huijaustutkimus
|
|
|
Samaa settiä tarjottu…
Minulla on kokemusta kaverista nimeltään Paul Nyberg. Myin venettä ja kaveri laittoi tekstarin englanniksi kysellen hintaa. Ihmettelin jo silloin että kumma kysymys kun se lukee ilmoituksessa. Hän halusi myös että jatko käytäisiin s-postitse.Itse katsoin pelin melko pitkälle, kun rupesi kiinnostamaan tämän kusetuksen mekanismi. Sehän oli tuo monien jo kertoma etukäteen ulkomaiselle tilille maksettava rahtimaksu. Soitin asiasta poliisille jota asia ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Soitin myös PayPalin euroopan asiakaspalveluun, ja heitä kiinnosti asia kovasti. Heidän oma turvallisuusosasto pyysi koko s-postikirjeenvaihdon voidakseen tutkia asiaa. PayPalilla ei ole mitään tekemistä koko asian kanssa. Nämä viikarit tekaisevat itse ne vahvistus sähköpostit joissa kerrotaan että PP-tilillenne on tullut fyrkkaa. Ja kun kirjaudut omalle tilillesi, ei rahoja olekaan tilillä. Joku vimma näillä kavereilla on ostaa rekisteröityjä ajoneuvoja, joten parhaiten näistä pääsee eroon pyytämällä kopiota heidän henkilötodistuksestaan koska eihän rekisteröityä ajoneuvoa voi vain "jollekin" myydä.
Ensimmäisten viestien jälkeen keskustelun sävy kääntyi siihen että olethan jo maksanut sen rahtimaksun ja jos et ole niin maksa se heti. Kun en vastannut saman päivän aikana tuli seuraavana aamuna viesti jossa hän oli pöyristynyt siitä etten ollut vielä maksanut...
|
|
|
Lonny Morries still buying
Tuli sähköposti Lonnyltä joo. Tottakai vastasin kun kohteliaasti lontooksi kyseli. Kun ei kaveri vastannut tekemiini yksinkertaisiin kysymyksiin (kuka, mistä, koska jne) vaan tarjosi vain tarmokkaasti molemmille turvallista Pay Pal- maksuvälitystä ja nimenomaan ilmoitti, ettei pysty vastaamaan puhelimeen koska on Marine Engineer ja siksi on ainoastaa sähköposti käytössä ja kiire olisi kovasti niin aloin oikein kiinnostumaan asiasta.
Laittelin hieman hakua nettiin ja hoksasin, että tässä Pay Palissahan on kuukauden valitusaika, jonka kuluessa ostaja voi ilmoittaa Pay Palille, ettei tuote vastannut luvattua tai pahimmassa tapauksessa tuotetta ei olisi lainkaan toimitettu yms yms. Siis yksityisen myyjän kannalta aika hankalaa!
Sitten laitoin hakuun tämän Lonnyn ja löytyi mm. tämä viestiketju.
Nyt olisikin kiva vedättää vielä hieman tätä Lonnya ja laittaa sen jälkeen viranomaisille kysely, että kukahan mahtaa olla Lonnyn rikostoveri täällä Suomessa, kuka käy veneen hakemassa.
Mahtava juttu, että joku vaivautuu kirjoittamaan tänne palstoille kokemuksistaan niin on rehellisillä ihmisillä mahdollisuus suojautua näiltä törkimyksiltä!
|
|
|
Lonny on ahkera
Joopa joo, Lonnyltä tuli 3.8 sama viesti neljä kertaa peräkkäin. Taisi mennä huijarin maililähetys hieman sekaisin. Oliskohan siellä joku automaattinen mailien lähetyssysteemi, kun noin vimmaisesti tulee kyselyjä samaan aikaan niin monelle?
Hieno juttu, että tämä viestiketju on olemassa! Eipähän tartte tehdä mitään asialle. Tulipa mieleen, että onkohan huijareilla joku aikomus varastaa vene tai varusteet, jos antaa tarkan veneen osoitteen? Onko kellään kokemuksia?
|
|
|
Ralph Evans
Ralph Evans viimeksi eilen liikkeellä
|
|
|
Eric Ortiz vauhdissa. Yrittää ostella täysin samalla paypal kusetus sydeemillä, lähetti rahat mutta ne on pidossa eikä oikeasti edes paypal-tililläni.
|
|
|
Ralph Evans
Oli taas eilen ostamassa venettäni! Onneksi nämä viestit kulkevat, kusetus ei onnistu niin helposti!
|
|
|
Lonny iski taas
Ostotarjouksia tulee "venemekaanikko" Lonnylta joka ei juuri nyt pääse puhelimeen. Ainoastaan sähköposti ja Paypal käyvät.
|
|
|
Ralph…
Ralph Evans kyseli meidänkin venettä eilen, kahdella samalla viestillä
Kiitos keskustelun aloittajalle, ettei turhaan käytä aikaansa näihin 
|
|
|
Lonny Morries
Ei ole Lonny-boysta enää kuulunut mitään kun laitoin viestin että kaupat tehdään vain käteisellä samalla kun tavataan ja allekirjoitetaan kauppakirja veneestä. Mahtaako olla viron poikia kun tietää niin hyvin suomen vene, matkailuauto, traktori ym. myyntipalstat. Ajoneuvot matkaavat Lonnyn kavereiden kyydissä näppärästi sitten viroon tai venäjälle...
|
|
|
..ja nyt kiinnostui Robert Leroy..
Jäsen: Robert Leroy
Matkapuhelin: 3589 576111
Sähköpostiosoite: vanessa_noland214@hotmail.com
Paras aika tavoitella:-
Kysymys:Hei, Minä vain näyttäneet listalle nettivene.com ja pidän it.do sinulla on vielä tämä vene myynnissä? lähettäkää minulle lisätietoja veneestä sähköpostiini kautta vanessa_noland214@hotmail.com
|
|
|
lonny morries, mohamed samir
Varokaa veneilijät. Mohamed ja Lonny on lähestynyt myös meidän perhettä. Laivaus järjestetty, hinta ja vene ok. Pay Palilla mennään ja kaikki on hyvin....
Kaikkee ne yrittää.
|
|
|
ralp darren
joo samalla tavalla on lähestytty muakin, viimeksi ralph darren nimellä, jeesus mitä porukkaa
|
|
|
Robert/Vanessa
kalle:
Jäsen: Robert Leroy
Matkapuhelin: 3589 576111
Sähköpostiosoite: vanessa_noland214@hotmail.com
Paras aika tavoitella:-
Kysymys:Hei, Minä vain näyttäneet listalle nettivene.com ja pidän it.do sinulla on vielä tämä vene myynnissä? lähettäkää minulle lisätietoja veneestä sähköpostiini kautta vanessa_noland214@hotmail.com
Saman kanssa viestiä vaihtanu. Onneks on tää ketju, jonka sitten googlettamalla löysin!
|
|
|
Yksi koijausnimi lisää
Sama viesti tulee myös nimellä Wayne Miller ja Lisa Rodriguez, sähköpostiosoitteesta kelly0017@gmail.com. Puhelinnumerokseen kertoo 050765732.
Lisätään nyt listaan, että tämä sivu löytyy Googlella, jos hakee noilla nimillä tai numerolla 
|
|
|
Asuntokauppaa
Minulla on asunto myytävänä nettiasunto.commissa ja tuli kyselyä Ronnie Jenson nimiseltä "britiltä"
kyseli ensin asunnosta ja vastasin hälle ja tänään tuli viesti että tehdään kaupat ja että hän haluaisi maksaa pay pal accountin kautta ja kun on laittanut rahat minun pay pal tilille niin hän lakimiehensä tulee tarkistamaan ja tekemään paperit kaupasta.
Hälyytyskellot soivat minulla heti eka viestistä sillä kuka britti haluaisi muuttaa Suomeen pieneen kuntaan asumaan, mutta tuossa vaiheessa kun googletin henkilön nimen ja puhelinnumeron niin ei löytynyt vielä mitään mutta nyt kun tuli tuo pay pal juttu niin siitä googlettamalla "paypal huijaus" ja johan rupesi löytymään hittejä, esim tämä.
- Kaiken maaiman yrittäjiä sitä on...
|
|
|
Christopher Brown
Moikka!
Mulle tuli nettivene.com:sta kysely nimellä Christopher Brown ... Sama periaate, ukko merillä, kun on "Marine Engineer" ja maksu olisi tullut PayPalilla. Sanoin, että voi tulla hakemaan venee ja maksaa käteisellä...
|
|
|
Christopher Brown
Christopher Brown haluaa ostaa samalla tavalla....
|
|
|
Christopher Brown
Tämä herra on lähettänyt myös minulle ehdotuksia siis huijausehdotuksia!!!
Hyvä olla hereillä
|
|
|
jes
Siis toi huijaus on yksinkertainen ja vaaraton.
Jossain vaiheessa keskustelua sinua pyydetään / vaaditaan lähettämään rahaa Western Unionin kautta. Älä lähetä. Ei ongelmaa.
Kaikki eniten noita tyyppejä v****taa se jos ne joutuu käyttää suhun aikaa ja vaivaa.
Jos sä sanot ei se on nopeasti seuraava poka.
Nii et kaikki vaan pitkittää joka juttua loppuun asti.
Valita ku ei paypal tilillä näy rahoja, väitä kiven kovaan että olet kyllä lähettänyt western unionilla rahat, ja sano että yksi kirjain meni väärin tms.
Tyypit juoksee westernin konttorilla turhaan kyselemässä ja vaihtaen nimen kirjoitus muotoa
Antaa tehä vähän duuniaki rahojensa eteen 
|
|
|
Christopher Brown
Kovasti on mies venettä vailla! Nyt yritti ostaa meidän veneen. Vähän rupeaa vaivaamaan, kun vain Lonny ja Christopher ovat kiinnostuneita veneestämme...
|
|
|
Christoper Brown
Tällä kertaa lumilinkoa vailla sama mies nettikoneen kautta!
|
|
|
Adnan Thomas
Ja Adnan Thomas nimiseltä: have just completed the Payment of the item and i am sure you have received the confirmation from PayPal regarding the Payment, you can check your paypal e-mail for confirmation of payment. I want you to send me your address so that the pick up can be arranged, the item would be picked up by the Courier Exchange Logistics Company which I've been using for a while and they're very reliable. I made an extra payment of 800eur and i am sure you noticed that, you'll have to send the extra amount to the Shipping Company through Western Union right away, so that they can come ahead for the pick up and also you should send your address where they have to come for the pick up and also the necessary Western Union Payment Information. I will need you to send the excess fund to my pick up agent Headquarters where they normally confirm any commission payment to via western union money transfer(this can be done from the post office, as they usually have a western union agent there). Here is my pick up agent Headquarter info needed to send the money through Western Union.
Name : Wilson Philip
Address : 14 charmouth house,Dorset Road,
City : London
State:United Kingdom
Postal Code : Sw8 1eu
Country : England
I am sure you have all my name and address for all documentations regarding the item, and all other documentations should be prepared by my Pick Up Agent. You should send the money soon so that the Pick Up would be scheduled and you would know when the Pick Up would commence, make sure you're home. I advice you to check both your inbox or junk/spam folder for the payment confirmation message.
So just make sure you send the extra amount to the Shipping Company right away so that you can get your money immediately. It's Nice Doing Business With You. Get to mail me back soon with your address.
Jäipä 800 €:n huijjausyritys yritykseksi!
|